Kutreis naar Ko Kut

6 januari 2010 - Ko Kut, Thailand

Ko Kut, een prachtig eilandje met witte stranden en helder blauw water, dat leek ons wel wat. Dus vanuit Kanchanaburi met de bus via Bangkok naar Trat (waar we de boot naar Ko Kut konden nemen). We namen de local bus naar Bangkok. Na 1,5 uur zouden we er ongeveer moeten zijn, dus toen we na 2 uur (zonder files of andere vertraging) aan de buschauffeur vroegen of we er al bijna waren, werden we er bij de volgende stop uitgezet. Bleek een buitenwijk van Bangkok te zijn.... Sta je dan. Ok, dan maar een taxi. Op naar de volgende bus, zo eentje in de categorie luxe touringbus, maar wisten ze zo vol met Thai te stoppen dat het alsnog oncomfortabel was. Zonder vertraging kwamen we 6 uur later bij het busstation van Trat aan, 3 km buiten de stad, waardoor je weer een taxi kan nemen naar het centrum...

In Trat hebben we geslapen omdat we hier ons visum moesten verlengen. En zo konden we met frisse moed naar ons droomeilandje. Maar je gelooft het niet, die nacht begon het keihard te regenen en onweren! Het kan niet waar zijn! De combinatie zon & strand lijken voor ons niet te zijn weggelegd. De volgende ochtend was het nog steeds nat en bewolkt. Toch maar op weg. Op zoek naar een taxi. Waar je normaal gesproken struikelt over de taxi's, konden we er nu met moeite eentje vinden, die het dubbele rekende dan normaal. Toch maar genomen, want we wisten niet precies hoe laat de boot ging. Visum verlengen ging goed, en we besloten de speedboot naar Ko Kut te nemen die we ook nog zouden halen. Er was zelfs nog tijd voor ontbijt. En daar ging het weer mis. Ongeveer 5 minuten na het gebakken eitje trok Bart wit weg... Even naar de wc zei hij, waarna hij na een half uur terugkwam, nog witter was en helemaal bezweet. Aan alle kanten was het ontbijt er weer uitgekomen. Tja, op een plek waar geen kippen rondlopen, moet je het misschien toch gewoon bij rijst houden, zelfs als ontbijt.

Ziek of niet, wij in de speedboot. Deze zou er 50 minuten over doen, maar tel hier maar gewoon het Thais uurtje bij op. 450 pk waarbij de bestuurder het nodig vond om dan weer volgas en dan weer gas eraf te halen. Je kunt je voorstellen hoe iedereen heen en weer ging in die boot. Bart kleurde van wit naar groen en probeerde zijn lege maag nog iets meer te legen tijdens het varen.

Eenmaal aangekomen bij onze tropische baai met hutjes op het strand bleek dat onze reservering niet was doorgekomen... en er alleen nog een lelijk hutje achteraf voor ons was... Wij zwaar teleurgesteld en wisten even niet wat te doen toen er opeens toch een huisje beschikbaar bleek te zijn! Echt een prachtig lief huisje aan het strand met hangmat. De zon was letterlijk weer gaan schijnen. Het lijkt wel een echte honeymoon!

1. Greta, Martina, Simone en Miriam:
    7 januari 2010
    Heee (ko)-kut gangers,

Heerlijk, deze aanhef.
    Wij zitten inmiddels op Koh-Chang (buur-eilandje van ko-kut)en gaan hier een paar dagen rondhangen. We moeten ff wat zaakjes regelen. De zaakjes vallen onder het kopje cosmetische ingrepen, sectie bleken. Waar er cosmetisch gebleekt wordt, mogen jullie zelf raden en wie weet laten we dat nog een keer zien. Dat cosmetisch bleken kon dus niet op ko-kut, dus wij zijn veroordeeld tot een heel vervelend resort (chang buri resort/spa) met massages, jacuzzi en meer van dat soort ongein. Maar zodra we onze 'zaakjes' geregeld hebben (vermoedelijk maandag uiterlijk) dan vertrekken wij weer of blijven we hangen als jullie van plan zijn hierheen te komen (wel een aanrader). Zullen we even in contact blijven? We hebben trouwens een Thais nummer: 0066890262620. Bellen kan dus ook. Want we willen Bart en Pien nog wel even zien!

Keep in touch NL-stel!