We zouden er aan kunnen wennen

14 januari 2010 - White Sand Beach, Koh Chang, Thailand, Thailand

Vanochtend zijn de twee Nederlandse vriendinnen Mirjam en Simone, waar we de afgelopen dagen Ko Chang mee onveilig hebben gemaakt, vertrokken naar een andere plaats. We hebben op scooters het hele eiland met alle haarspeldbochten en supersteile heuvels rondgecrosst met gevaar voor eigen leven (grapje moeders) en die van de apen, slangen (gifgroen en 2,5 meter) en gebruikelijke honden, katten, mensen etc.

We zijn gaan snorkelen en hebben prachtig koraal gezien, mooie vissen, zeeegels, krabben, inktvissen en ...Nemo! Er waren zelfs zoveel vissen dat je er gek van werd. Want prima hoor, al die mooie verschillende vissen, maar wel op gepaste afstand graag.

De volgende dag zijn we hop weer op de scooter met Mir en Moon naar de mangroves gegaan om tussendoor te kanoen. Het manoeuvreren door de smalle doorgangen bleek een uitdaging op onze samenwerkingskwaliteiten te zijn, maar we hebben het gered.

Verder hebben we veel aan het zwembad gelegen, gelezen, gezommen, rondgelopen en ons verbaasd over hoeveel en waar de Thai allemaal eten. Dit is op straat op de stoep, maar ook rustig achter de balie op de grond zodat je eerst denk dat er niemand in de winkel is, of ergens achter een schot in dit internetcafe as we speak.

Morgen gaan we alweer terug naar Bangkok om hier de laatste paar dagen van onze honeymoon door te brengen. Nog heel even genieten van de warmte voordat we naar koud NL gaan.

Dikke kussen van the happy couple

1. De (schoon)zus:
    14 januari 2010
    Wat relaxed! En nog maar even...........
    Geniet er nog van!

De dooi is hier ingezet, waarschijnlijk om jullie niet een te grote klimaatshock van +36 naar -4 te geven. Maar je weet niet hoe het er over een paar dagen weer voorstaat. Een paar goedkope schaatsen op de Bangkok market is een goed idee!

Daag tot over een week, dikke kus van ons
  2. Jeroen:
    15 januari 2010
    Wat een fantastische dingen hebben jullie meegemaakt! Met recht een honeymoon! Geniet er nog lekker van en tot snel.

Groeten, Jeroen, Jacqueline, Koen, Stijn en de rest van de NEXES (je weet wel, je werkgever ;-) familie!