dag 2 Bangkok City

16 december 2009

In het liedje zingen ze: one night 1 Bangkok, maar maak er daar maar 2 van. Zo groot, zoveel mensen, zoveel te doen en zoveel verkeerde bussen te nemen. Eerst even het goed nieuw

We hebben jullie vereeuwigd op een dakpan op een van de grootste tempels van bangkok en Thailand. De tempel van en in het koninklijk Paleis. Natuurlijk erg leuk.

De dag begon in de trein, op het station van Makkassan ( bij ons hotel). Dure kaartjes (  4 cent) en beenruimte zat. Honden ook, maar die mag ik niet aanraken. Van mijn vrouw! de stationshond had ik bijna meegenomen naar huis. zo lief, alleen wel een beetje lelijk, mank en vol vlooien.

Daarna op het grote CS van Bangkok een kaartje gekocht naar Chiangmai. Ligt in het Noorden van Thailand waar we de grens gaan oversteken naar Laos. op aanraden van Alex en Marleyn, so it better be good! Na het station naar diverse Boeddha's in erg mooie tempels.

Toen was het alweer tijd om de bus terug te nemen naar het hotel. We moesten ons klaar gaan maken voor een verrassing die mijn zus heeft geregeld. Maar niet voordat we een bloedstollende rit hebben gemaakt in een stadsbus. iedereen hartstikke aardig en wil ons graag helpen!

Voor de verassing was het noodzakelijk dat we op chique gingen. Ik had gelukkig mijn bruidspak bij me ( never leave home without it), maar Pien moest nog nette schoenen kopen. Allerlaatste moment een winkel ingerend waar ze het meest afschuweljike paar schoenen heeft gevonden en gekocht. 600 Bat en nog steeds afdingen. Mijn vrouw!

Opgetut en klaargemaakt, taxi genomen naar de Vertigo Grill Bar. En dat is niet zomaar een bar, nee die ligt op de 61e verdieping van een superchique hotel in de stad. daar dus het meest geweldige uitzicht by night gezien ooit. Windstil, 25 graden, 360 * vieuw en een 5 gangen menu met bijpassende wijnen, cocktail vooraf en klasse service. Kawp Kun, Brigitte en Robin. Toen we daar waren ook nog de ultieme " ik vertrouw je test gedaan"  gedaan. namelijk Pien aan de voeten over de reling gehangen. Wat een vertrouwen, hahahah

Nu heerlijk terug in het hotel voor nog 1 nacht luxe. De komende 2 dagen zijn we onderweg en daarom ook niet in de gelegenheid snel deze blog aan te vullen. Maar als we het doen, dan ook met leuke, spannende, ontroerende en misschien wel.......bijzondere verhalen!

Tot snel en saa waa tie krap!!

J&B ( da's Thai's voor Jarina en Bart)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. jeroen Martens:
    16 december 2009
    Ik wil ook daar zijn... al die mooie mannen. Ik ben zo jaloers op julle!!

Saus apart!
  2. Alex:
    17 december 2009
    Fuck; hebben wij dat gezegd van Laos.....
    Ha; is schitterend hoor, maar jullie hebben gelukkig al door dat het gedaan is met de luxe!
    Hadden we al gezegd dat je 2 dagen met de boot (is een groot woord overigens voor die drijvende verzameling planken) moet richting Laos? Koop dat kussen wat ze aanbieden! Nja; er zijn meerdere wegen die naar Laos leiden, maar per boot zal jullie aanspreken. Uiteraard kan je ook per waterbuffel. Mooi dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Enjoy! En kijk uit voor gemuteerde kakkerlakken (handgroot!) in de trein naar Chiang Mai! Veel olifanten(Chang!)bier drinken helpt!
    Groets, Alex.