Op naar het noorden

19 december 2009 - Chiang Mai, Thailand

17 dec. De laatste dag in Bangkok hebben we China Town bezocht. Gekkenhuis, wat een drukte. Super smalle steegjes, helemaal volgebouwd met zooi en dan nog rijden ze er rustig met auto's en brommers doorheen. Daarna de rust van het park opgezocht, waar we een paar enorme joekels van varaan-achtige beesten zagen zwemmen. Bart schrok zich rot toen er vlak bij hem eentje op de kant kwam klimmen.

's Avonds hebben we de nachttrein naar Chang Mai genomen. En ja hoor, juist op mijn stoel zat een kakkerlak. We hebben 'm weggehaald, maar ik heb de hele 15 uur met mijn voeten in de lucht gezeten...

18 dec. Chang Mai is een lekker relaxed plaatsje. Overal terrasjes en eettentjes. Wij kozen een soort half open toko op straat uit, en we hadden nog geen 'kip' gezegd toen er al vanalles op tafel werd gezet. Met een hoop gelach van zo'n beetje alle Thai die er zaten. Dat gebeurd wel vaker, en komt waarschijnlijk omdat we nogal groot zijn hier. Daarna zijn we naar de night bazaar gegaan. Veel standjes met hetzelfde en Thai die je al aanspreken als je al maar 1 seconde naar iets kijkt. Persoonlijk haak ik dan altijd af. Bart daarentegen heeft daar totaal geen moeite mee. Als hij had gekund, had ie de hele bazaar leeggekocht. Met moeite heeft hij het gelaten bij een paar kleine dingetjes.

19 dec. Vandaag hebben we tijgers geaaid! Wanneer krijg je ooit de kans om deze enorme katten zo dichtbij mee te maken? Heel cool. We hadden een persoonlijke tuktuk driver, die ons bijna de hele dag heeft rondgereden. Naar de tijgers en naar een tempel buiten de stad. Morgen blijven we hier nog, en dan gaan we verder richting Laos.

1. Rins:
    19 december 2009
    Ha P&B, als het goed is, is thysia vandaag aangekomen in Bangkok...en volgens mij gaat ze ook naar het noorden...te grappig he?!
    Dikke kus en genietze
  2. De (schoon)zus:
    19 december 2009
    Klinkt helemaal te gek, maar uhhhhhhh hebben jullie ook foto's?? Juul wil jullie graag de tijgers zien aaien, want ze snapt er niks van ;-) !
  3. Linda:
    Liefjes,

Lekker aan het genieten daar? Mochten jullie nog weer in de buurt van Chiang Mai komen moet je echt naar een opvangkamp van olifanten gaan, erg cool (http://www.elephantnaturepark.org/aboutus.htm), hebben wij vorig jaar gedaan, was de moeite waard!
    Dikke kussen uit een koud en besneeuwd Nederland (vannacht was het -19, hahaha)
  4. Alex:
    21 december 2009
    Poepies!!

Gaaf man jullie belevenissen, lief die tijgetjes!
    Ik wil ook weer!! Als jullie dit lezen hebben jullie waarschijnlijk nog een houten reet van de boot, maar troost je; zoals al aangegeven; hier is het echt winter! Net 3 uur (!!!!) over Vorden - Velp gedaan!!! Lijkt me lekker om te lezen! Ben erg benieuwd naar jullie volgende relaas en voto's!! By the way; MW is paps geworden. Heb dus ook altrouwfoto;s gekeken bij Henne en Rietje; superleuk en gezellig! We hebben al besloten om een bruiloftreünie te doen; over 3 weken was het plan; maar bij nader inzien leek het ons toch leuker om te wachten totdat jullie weer terug zijn. Loop je overigens nog steeds in je trouwpak Bart? enniewee; geniet van elke dag en elkaar!!
    Liefs Alex!