Happy New Year!!!

1 januari 2010 - Kanchanaburi, Thailand

Gelukkig zaten we om 00.00 uur niet in een trein of in een minivan. Gelukkig konden wij O&N vieren in Ayutthaya. Gelukkig hebben ze daar Thaise whiskey. Gelukkig hebben wij aspirine bij ons.

Vanuit Vang Vieng ( VV) doorgestoomd naar Vientiaine. Van Alex en Marleyn de tip gekregen de hoofdstad van Laos links te laten liggen ( daar lag het al) en direct over te steken naar Thailand. Zo gezegd, zo gedaan.... Volgens de Lonely planet is de grens overgang goed te doen. En dat is ook zo.

Aangekomen in een klein plaatsje en daar direct de trein genomen naar Ayutthaya. Daar hebben we gisteren O&N gevierd. De eerste dag dat we er waren hebben we heel relaxed aan gedaan. We kwamen om half 5 in de ochtend en na een nacht niet te hebben geslapen in de trein, wilden we maar 1 ding en dat was, u raadt het al, slapen! Wij hadden gelezen dat 's nachts grote groepen honden de dienst uitmaken in dat dorp. En dat klopt. We liepen het station uit en staan direct oog in oog met zo'n 20 halfwilde honden. Ik, hondengek als ik ben, direct op mijn knieen om te aaien....no way! sterker nog, ik liep met uitgeklapt mes en de eerste de beste puppy die te dichtbij kwam werd geknipt en geschoren! Zo!

We zijn het eerste hotel ingedoken dat we zagen en hebben een paar uur gepit. Daarna door naar ons hostel. Erg mooie guesthouse met een prachtige vijver en tuin. Gerund door een oud vrouwtje, heel lief. Beetje dement, dus er werd 3 x achter elkaar uitgelegd hoe de deur open en dicht ging.

Het was wel een pientere tante want ze smeerde ons gelijk een tour met een TukTuk aan. Bleek achteraf haar eigen TukTuk te zijn en we waren heel blij dat ze niet zelf reed! De toer was wel perfect. Bij verschillende oude tempels langs, een olifantenboerderij, een prachtige zonsondergang en als afsluiting de Nightmarket. de toer maakte heel duidelijk waarom dit dorp op de wereld erfgoed lijst staat.

De volgende dag was het Oudjaarsdag. Wij op zoek naar oliebollen en vuurwerk en dat laatste is gelukt! 's Avonds eerste gegeten bij een lieve familie die een restaurant runt. We kregen van alles extra en werden uitgebreid ondervraagd. Erg leuk! Onderweg naar huis liepen we langs families die voor hun huis zaten te BBQ- en en ook daar kregen we vanalles aangeboden. stokjes met superhete ( spicy) worstjes, fruit, soort zoete deegballetjes, cola, groenten, helemaal oke. Ze wilden er niks voor hebben en toen hebben we als bedankje voor de kinderen 1 vuurwerksierpot afgestoken. Nou, dat knalt iets harder dan in NL. Ik schrok me kapot hahahaha

De rest van de avond hebben we doorgebracht bij een kroegje met live muziek en optredens van wie maar zin had om naar het podium te gaan. Dat leverde soms ware freakshows op. Bart kon zich natuurlijk ook niet beheersen en stond al snel met een pruik op op het podium. Het leek net een echte rockster! Ook het drumstel was niet veilig voor Barts ambities. Die Thai zijn te bescheiden voor een fluitconcert, maar Bart had gelukkig (redelijk) snel door dat hij het beter bij zingen kon houden (die Thai maakte het niks uit dat hij ter plekke de woorden verzon...). Wij hebben ons dus uitstekend vermaakt! We waren de enige in de straat met vuurwerk samen met een ander Nederlands stel. En ook dat leverde het nodige applaus op.

De volgende dag was iets minder.. Om 9uur stond de bus klaar om naar Kanchanaburi te gaan. Een plaatsje ten westen van Bangkok. Een toeristisch plaatsje waar we alweer meer 'vieze' mannetjes tegenkomen dan in het noorden. Wij gaan morgen het plaatsje uit en gaan olifanten verzorgen, wassen en mee zwemmen.

We houden jullie op de hoogte of ik Bart heb moeten achterlaten bij de olifanten :-)

laa kawn!!

1. Greta, Martina, Simone en Miriam:
    1 januari 2010
    Martin, wat heb jij toch veel talenten!

HAPPY NEWYEAR voor jullie beiden. Wij hebben oud & nieuw op het strand gevierd, met een kampvuur. Ook best leuk!

We hopen nog steeds dat we jullie op de eilandjes tegenkomen, dus houden jullie in de gaten :)

Simone heeft zich ingehouden trouwens (er was wel een jongensdispuut 15 man sterk in een fijne leeftijdscategorie, maar ze heeft ze kunnen weerstaan) en ik heb nog geen Laotiaanse maaltijd aangeraakt (BANG!!!). Ellende is nog steeds niet helemaal over btw.

Tot blogs maar weer!
  2. Alex:
    1 januari 2010
    Hey lieverds! Nogmaals Happy new year!
    Klinkt nog helemaal goed jullie belevenissen; Hol dat vaste! Leuk man Pien dat je met Bart gaat zwemmen! Maar ook met de overige olifanten lijkt me dat super! Jullie weten dat wij helemaal verweven zijn met die beesten, zeker sinds jullie kaart!
    Wij hebben hier het oude jaar uitgeluid en ik denk dat het leuk was; vanavond weer met Kas Bendjen, dus wij hebben het ook zwaar!Jullie zijn uiteraard uitgebreid besproken en we zullen ook vanavond weer enorm op jullie proosten! Dikke knuffels van ons!
    Marleyn en Alex.