na 2 dagen zitten op een houten bankje

23 december 2009 - Luang Prabang, Laos

Gelukkig heeft Alex ons het adviesgegeven om een kussentje te kopen voor de tocht over de rivier de Mhe Kong, waarvoor onze dank. Maar om bij het begin te beginnen.

Het begon met de reis van Chiang Mai naar Chiang Rai. Op een of andere manier zijn deze steden qua naam met elkaar verbonden, maar stel je er niet teveel van voor. Chiang Rai isongeveer het ergste wat je kan overkomen. Vraag naar onze foto's en je snapt wat we bedoelen. Daarnaast een reincarnatie van Herman Brood en een dronken hostel eigenaresse en je weet genoeg. Wij wel! Binne het uur waren we weer weg en zaten we ion de bus onderweg naar de grensovergang naar Laos. 2 uur in de bus met een moeder en een erg witgrijs kindje. wij dachten dat ze dood was, maar gelukkig zat er leven in.

Aangekomen in ChiangKhong een fantastisch hostel gevonden aan de rivier. Vroeg naar bed want de oversteek begon al om 07.00 uur. Na ongeveer 3 uur lang rondlopen met paspoort en geld hadden we eindelijk ons visum en de boottocht kon beginnen. Kussentje in de aanslag, biertje geopend om 11.00 uur en de boot ging strak op tijd weg.

Veel nieuwe vrienden gemaakt aan boord. Verder vrij weg te doen, behalve muziek luisteren, lezen, kletsen, bier dinken, dansen, foto's maken, filmpjes nemen, de kapitein aan zijn oor zitten en noodles eten. je zou er moe van worden.

De aankomstplaats Luang Prabang is een leuk en easy going stadje. We gaan morgenavond met een groepje van de boot kerstavond vieren met een Lao bbq (met kalkoen) en verder zien we het wel weer.

Iedereen in NL alvast hele fijne Kerstdagen met veel gezelligheid, lekker eten en sneeuw?

1. Charlotte:
    23 december 2009
    Nou mijn vorige bericht is volgens mij mislukt en nu dus ook weg helaas.
    Maar de strekking was 'geniet ervan'!
    Oh ja Jarina ik heb al 3 kerstkaarten!
    Willen jullie een magneetje voor me meenemen uit Thailand? Heb ik nog niet.

liefs Charlotte
  2. marleyn:
    24 december 2009
    Heee lieve mensen!
    Zo ik ben helemaal jaloers man!! ha blij dat jullie die helse boottocht hebben overleeft (dus als jullie nog meer van die geweldige tips willen.. ) ach heeft ook wel wat toch die kleine houten bankjes
    Veel plezier in Luang Prabang, was een van mn favo stadjes dus leuk om de kerst door te brengen!!
    Geniet er van en tot het volgende verhaal..
    Liefs!